2021 COMUNITAT

Comunicació responsable

web guttmann

Pau, Justícia i Institucions Sòlides

L’Institut Guttmann trasllada la seva responsabilitat i voluntat de transparència a tots els processos de comunicació que regeixen la seva actuació en relació als missatges, canals i suports dirigits als públics interns i externs amb els quals es relaciona. 

Nova Web GUTTMANN.COM

Durant el 2021, hem treballat en un portal web creat sobre la base dels perfils d’usuaris més rellevants. L’objectiu és oferir informació a l’usuari segons la fase en què es troba respecte als serveis que podem oferir a l’Institut Guttmann: descobriment, consideració, decisió o fidelització.

Un portal gran, amb més de 600 pàgines d’informació i una navegació més fluida i satisfactòria per a l’usuari que, sense sortir de la pàgina web, va descobrint noves informacions i serveis que poden ser-hi d’interès. Una web pensada en línia amb els objectius estratègics i per fer créixer l’organització gràcies al potencial que ofereix internet.

Orientada també al pacient internacional amb la voluntat de consolidar des dels diferents cercadors a la Fundació Institut Guttmann dins el panorama internacional, hem posat a l’abast dels familiars i pacients d’altres països tota la informació que requereixen sobre l’arribada a la nostra institució, el procés rehabilitador i l’ajuda que oferim una vegada l’alta, per tornar a casa i el seguiment i prevenció de possibles complicacions posteriors. També és un espai on la transparència ocupa un lloc predominant amb la secció “Codi Ètic, Transparència i Bon Govern”, on es troben disponibles i regularment actualitzats tots aquells documents que demostren la gestió responsable i compromesa de l’organització.

Actualment, la web acumula més de 270.000 visites l’any i els usuaris consulten més de 590.000 pàgines, i és una web reconeguda com a Web Mèdica Acreditada.

Enguany, les dades analítiques reflecteixen els següents resultats:

  • 254.000 usuaris 
  • 270.000 visites.
  • 590.000 pàgines.
  • El 70,2% dones vs. 29,8% d’homes.

Pel que fa a la procedència de les visites, més del 44% són d’Espanya seguit d’un 18% de Mèxic. La resta, per ordre, Colòmbia, Equador i Perú.

Els usuaris accedeixen en un 53,9% a través de dispositiu mòbil, mentre que un 44,6% ho fan des d’un ordinador de taula i un 1,5% des d’una tauleta.

El portal web institucional de l’Institut Guttmann està reconegut com a Web Mèdica Acreditada.

Portal Web BARCELONA.GUTTMANN.COM

La web de Guttmann Barcelona també està reconeguda també com a Web Mèdica Acreditada. Enguany, les dades analítiques reflecteixen els següents resultats:

  • 145.000 usuaris 
  • 163.723 visites.
  • 230.000 pàgines.
  • El 70,8% dones vs 29,2% homes.

Pel que fa a la procedència, els cinc països del quals rebem més visites són:  40% són usuaris d’Espanya, seguit d’un 20% de Mèxic i a continuació usuaris de Colòmbia, Veneçuela i Perú. Els usuaris accedeixen gairebé en un 60,6% a través de dispositiu mòbil, mentre que un 39,4% ho fan des d’un ordinador de taula o una tauleta.

Xarxes socials i altres entorns digitals

Les xarxes socials han continuat sent una referència com a canal d’informació de notícies, novetats i activitats de l’hospital. Si 2020 va ser un any excepcional per les xarxes socials doncs totes van créixer considerablement tant en usuaris com en interaccions a causa del confinament, aquest any 2021, volem destacar que LinkedIn i Instagram han augmentat un 33% i un 27% respectivament els seguidors i un 35% i 22% en interaccions.

Al 2021 el canal de YouTube ha tingut més de 94.000 visualitzacions, i ha augmentat el número de subscriptors en un 8% amb més de 155 nous vídeos. El portal SiiDON per a la informació de recursos relacionats amb la discapacitat ha tingut durant 2021 un total de 109.459 usuaris que han visitat 270.827 pàgines.

El llenguatge emprat per la institució a les xarxes socials i altres entorns digitals és accessible i proper, no utilitzem paraules malsonants ni un ús abusiu de les majúscules.
Les fotografies que acompanyen els continguts són sempre preses comptant amb el consentiment de les persones que hi apareixen segons marca el compliment de les directrius establertes.


Revisem tots els continguts que els seguidors publiquen, respectant el dret a la llibertat d’expressió i si es considera pertinent, aquells comentaris que poden resultar ofensius o amb paraules malsonants són eliminats.

Dades 2021 – Fundació Institut Guttmann

Facebook: 18.947 seguidors
Twitter: 11.707 seguidors
Linkedin: 9.697 seguidors
Instagram: 9.600 seguidors

Dades 2021 – Guttmann Barcelona

Facebook: 591 seguidors
Twitter: 180 seguidors
Instagram: 955 seguidors

Addicionalment,

Publicació, un any més, de l’Informe de Responsabilitat Social Corporativa en format web.

En juny de 2021 la Fundació Institut Guttmann va presentar la seva MEMÒRIA D’ACTIVITAT – Informe de Responsabilitat Social Corporativa. L’informe, corresponent a l’any 2020, descriu els fets més rellevants duts a terme per l’organització al llarg d’aquell exercici i es presenta en format web, interactiu i sostenible amb el medi ambient.

Pla de Fundraising

Durant el 2021 hem potenciant les activitats relacionades amb el desplegament del nou Pla de Fundraising de l’Institut Guttmann la qual cosa ens ha permès captar algunes importants donacions, de la Fundació Sagrat Cor de Maria i de Lufthansa dirigides a la reforma de l’Àrea de Rehabilitació Funcional.

Mereix especial menció la campanya solidaria duta a terme al Nadal amb l’empresa Espinaler que sota el nom “Aperitius Solidaris” va recaptar fons que aniran destinats a la recerca en neurociència i a la lluita per l’equiparació d’oportunitats de les persones amb discapacitat d’origen neurològic.

Addicionalment, la iniciativa Guttmann Talks es triplica creixent i ja són un total de 14 sessions que hem ofert a diferents empreses i entitats totes elles amb la prevenció dels accidents de trànsit i les conductes responsables davant la conducció en entorns laborals.

També hem aconseguir ser l’entitat receptora dels fons solidaris de la Zurich Marató Barcelona 2021. La Dra. Montserrat Bernabeu va ser l’encarrega de la recollida del xec a mans del CEO de Zurich España, Sr. Vicente Cancio el passat mes d’octubre, el dia de la celebració de la Marató de Barcelona.